5th WorldFUE Κω/πολη

Didier11

Active Member
Παιδιά όλα στο «γήπεδο» φαίνονται. Από προσωπική εμπειρία έχω δει γιατρούς με απίστευτα CV σπουδές Αμερική κλπ να κάνουν κακές δουλειές και γιατρούς με σπουδές όπως αναφέρετε από Βουλγαρία-Ρουμανία κ.ο.κ που να κάνουν καλές δουλειές. Επίσης μια πολυτελής κλινική ή ιατρείο πολλές φορές δεν λέει κάτι. Απλά συνήθως ο κόσμος προϊδεάζεται ότι αντίστοιχα και οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Όλα εκ του αποτελέσματος κρίνονται.
 

Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να απενεργοποιήσετε τις διαφημίσεις.

witcher

Well-Known Member
Αυτό δεν μου λέει κάτι. Το θέμα είναι να υπάρχει διαφάνεια κατά τις σπουδές. Είναι απείρως πιο δύσκολο η διαλογή να γίνεται κατά τις σπουδές αντί να παραμένεις αιώνιος φοιτητής όπως γίνεται εδώ.
Τα καλά πανεπιστήμια του εξωτερικού σε άλλες χώρες έχουν entry requirments, είτε να δώσεις εξετάσεις για να μπεις σε αυτά είτε να έχεις συγκεκριμένους βαθμούς π.χ.., ώστε να έχουν υψηλό επίπεδο μαθητών κατ' επέκταση και υψηλό επίπεδο σπουδών σπουδών και να μη μπορεί να μπει όποιος και όποιος σε αυτά όπως συμβαίνει σε Βουλγαρία-Ουγγαρία-Ρουμανία κλπ και να βγαίνει γιατρός μετά. Όταν δεν υπάρχουν απαιτήσεις για να μπει κάποιος σε ένα πανεπιστήμιο μπαίνει ο καθένας μέσα οπότε και το επίπεδο σπουδών προσαρμόζεται να είναι εύκολο οπότε να μπορεί να το βγάλουν πιο εύκολα και μαθητές πιο χαμηλού επιπέδου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

CVIAL

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Τα καλά πανεπιστήμια του εξωτερικού σε άλλες χώρες έχουν entry requirments, είτε να δώσεις εξετάσεις για να μπεις σε αυτά είτε να έχεις συγκεκριμένους βαθμούς π.χ.., ώστε να έχουν υψηλό επίπεδο μαθητών κατ' επέκταση και υψηλό επίπεδο σπουδών σπουδών και να μη μπορεί να μπει όποιος και όποιος σε αυτά όπως συμβαίνει σε Βουλγαρία-Ουγγαρία-Ρουμανία κλπ και να βγαίνει γιατρός μετά. Όταν δεν υπάρχουν απαιτήσεις για να μπει κάποιος σε ένα πανεπιστήμιο μπαίνει ο καθένας μέσα οπότε και το επίπεδο σπουδών προσαρμόζεται να είναι εύκολο οπότε να μπορεί να το βγάλουν πιο εύκολα και μαθητές πιο χαμηλού επιπέδου.
Θεωρητικά μιλάς ή έχει ιδίαν πείρα γιατί εγώ έχω. Μην "τσουβαλιάζεις" χώρες αλλά να κρίνεις Πανεπιστήμια ξεχωριστά. Δεν είναι όλα το ίδιο. Πχ στην Αγγλία υπάρχουν υψηλοτάτου επιπέδου αλλά και άλλα για τα μπάζα.
 

CVIAL

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Παιδιά όλα στο «γήπεδο» φαίνονται. Από προσωπική εμπειρία έχω δει γιατρούς με απίστευτα CV σπουδές Αμερική κλπ να κάνουν κακές δουλειές και γιατρούς με σπουδές όπως αναφέρετε από Βουλγαρία-Ρουμανία κ.ο.κ που να κάνουν καλές δουλειές. Επίσης μια πολυτελής κλινική ή ιατρείο πολλές φορές δεν λέει κάτι. Απλά συνήθως ο κόσμος προϊδεάζεται ότι αντίστοιχα και οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Όλα εκ του αποτελέσματος κρίνονται.
Ο Μάρας πχ στην Βουλγαρία έχει τελειώσει.
 

witcher

Well-Known Member
Θεωρητικά μιλάς ή έχει ιδίαν πείρα γιατί εγώ έχω. Μην "τσουβαλιάζεις" χώρες αλλά να κρίνεις Πανεπιστήμια ξεχωριστά. Δεν είναι όλα το ίδιο. Πχ στην Αγγλία υπάρχουν υψηλοτάτου επιπέδου αλλά και άλλα για τα μπάζα.
Γενικά σου λέω τι ισχύει. Έχω και εγώ εμπειρία και γνωρίζω.
 

CVIAL

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Αν έχεις εμπειρία τότε δεν θα έκρινες γενικά χώρες αλλά Πανεπιστήμια. Είναι fundamental.
 

witcher

Well-Known Member
Αν έχεις εμπειρία τότε δεν θα έκρινες γενικά χώρες αλλά Πανεπιστήμια. Είναι fundamental.
Σου είπα ποια ειναι η λογική με τα entry requirments γιατί το έχω ψάξει, Τα καλά πανεπιστήμια έχουν απαιτήσεις για να μπεις μέσα σε αυτά για να κρατάνε υψηλό το επίπεδο μαθητών και σπουδών.
 

CVIAL

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Τα entry requirements των περισσοτέρων καλών ξένων πανεπιστημίων (δεν μιλάω για τα top) είναι παρασσάγας υποδεέστερα από ότι χρειάζεται κάποιος για να εισαχθεί σε Ιατρική σχολή στην Ελλάδα. Απλά εδώ το θέμα με τις Ιατρικές (αλλά και κάποιες άλλες) έχει ξεφτιλιστεί γιατί έχει γίνει παιχνίδι φροντιστηρίων και "καλού τερματισμού" για λίγες θέσεις.
 

witcher

Well-Known Member
Είναι αναλόγως το πανεπιστήμιο, αν είναι τοπ, μετριο, αγνωστο θα μπαίνεις αντίστοιχα, πολύ δύσκολά, λιγότερο δύσκολα, εύκολα (χωρίς απαιτήσεις). Και αντίστοιχα τελειώνεις και πιο δύσκολα ή εύκολα αναλόγως το πανεπιστήμιο που θα μπεις.
 

Didier11

Active Member
Είναι αναλόγως το πανεπιστήμιο, αν είναι τοπ, μετριο ή αγνωστο θα μπαίνεις αντίστοιχα, πολύ δύσκολά, λιγότερο δύσκολα, εύκολα...
Έχω φίλο που έκανε μεταπτυχιακό στο Brown university, ενώ προπτυχιακό είχε κάνει στην Ελλάδα. Μου είπε επί λέξη «ξεκάθαρα έφτυσα αίμα για να τελειώσω στην Ελλάδα, αλλά όταν πήγα Αμερική το μεταπτυχιακό μου φάνηκε πολύ πιο εύκολο καθώς πολλά από αυτά που έκανα στο πρόγραμμα τα είχα ήδη κάνει στην Ελλάδα. Περισσότερο το όνομα έχει». Απλά συνήθως στο εξωτερικό έχουν καλύτερη διασύνσδεση με την αγορά εργασίας. Επίσης ακόμα και τα top σε rankings έχουν κι αυτά πολλές φορές θέματα οργάνωσης κλπ. Ζηλεύω πχ την Αγγλία γιατί το έχει ανάγει σε τεράστια μπίζνα. Δεν νομίζω ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν να ζηλέψουν κάτι. Τί νομίζεις δηλαδή ότι οι καθηγητές εδώ είναι οι «άσχετοι» κι εκεί είναι οι «καλοί»? Σε άλλα πράγματα διαφέρουν…
 

Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να απενεργοποιήσετε τις διαφημίσεις.

CVIAL

Moderator
Μέλος του προσωπικού
Η διαφορά @Didier11 είναι ότι στο εξωτερικό στο καλό πανεπιστήμιο θα μάθεις πράγματα που έχουν σχέση με την αγορά εργασίας, εδώ θα μάθεις ανάλογα με τα χούγια και τις διαθέσεις του καθηγητή που δεν μπορεί να τον κρίνει κανείς ότι και να κάνει. Επειδή έχω ίδιαν πείρα και απο κορυφαίο Ελληνικό αλλά και από αντίστοιχο Αμερικάνικο, ψηφίζω με χέρια και με πόδια υπερ του Αμερικάνικου. Απλά γιατί είναι πιο πρακτικό και εν τέλει χρήσιμο.
 

Didier11

Active Member
Η διαφορά @Didier11 είναι ότι στο εξωτερικό στο καλό πανεπιστήμιο θα μάθεις πράγματα που έχουν σχέση με την αγορά εργασίας, εδώ θα μάθεις ανάλογα με τα χούγια και τις διαθέσεις του καθηγητή που δεν μπορεί να τον κρίνει κανείς ότι και να κάνει. Επειδή έχω ίδιαν πείρα και απο κορυφαίο Ελληνικό αλλά και από αντίστοιχο Αμερικάνικο, ψηφίζω με χέρια και με πόδια υπερ του Αμερικάνικου. Απλά γιατί είναι πιο πρακτικό και εν τέλει χρήσιμο.
Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Άρα τί ακριβώς προτείνεις για να αλλάξει αυτό?
 

DoctorWho

Well-Known Member
Ως προς το θέμα των Βούλγαρο/Ρουμάνο/Σλοβάκο/ουγγαρογιατρων να πω και τη δική μου γνώμη έχοντας δουλέψει σε νοσοκομείο με γιατρούς και από "εξωτερικό" και από ελληνικά πανεπιστήμια (αν και biased γιατί εγώ τελείωσα Ελλάδα), δεν τίθεται καν σύγκριση. Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων οι γιατροί από το εξωτερικό στερούνται άπειρα σε γνώσεις και ικανότητα, όχι πιστεύω λόγω της σχολής αυτής καθαυτής αλλά από το γεγονός ότι τα άτομα που περνάν στην Ελλάδα εκ των πραγμάτων πρέπει να γράψουν παρά πολύ καλά και άρα είναι κατά βάση εργατικοί, ενώ έξω μπαίνουν συνήθως παιδιά γιατρών που δεν θα είχαν καμία πιθανότητα να μπουν με τον παραδοσιακό τρόπο στις ελληνικές σχολές. Οι μόνες περιπτώσεις που έχω δει να υπάρχει σύγκριση είναι απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων που εισήχθησαν λόγω αθλημάτων, ασθενειών και λοιπών κοινωνικών κριτηρίων.
 

vagosx

Well-Known Member
Παιδιά είναι πιο απλά τα πράγματα πέρα από το αναμφισβήτητο γεγονός ότι συνήθως στις βαλκανικές χώρες πάνε για σπουδές οπως προαναφέρθηκε άτομα που είτε ήταν μέτριοι μαθητες και δεν κατάφεραν να περάσουν Ελλάδα, είτε ήταν απλά παιδια πχ γιατρών, μηχανικών, κλπ., και που έπρεπε ντε και καλά να συνεχίσουν το επάγγελμα και πέρα επισης από την γνωστη ποιότητα των βαλκανικών πανεπιστημιων.

Φανταστείτε μια γλώσσα παντελώς ξένη στα αυτιά μας και ένα αντικείμενο απολύτως εξειδικευμένο, τι πιθανότητες δίνετε τουλάχιστον για μια τριετία ένα σας λέω εγώ πανέξυπνο άτομο να μπορέσει να αντιληφθει πλήρως τις διαλεξεις και το αντικείμενο του μαθήματος; Κατά την προσωπική μου άποψη μηδενική.

Όποτε αθροιστε τα παραπάνω και βγάλτε συμπέρασμα για το τελικό αποτέλεσμα.

ΥΓ. Προφανώς και υπάρχουν και άτομα που ήταν πραγματικα άριστοι και από κάποια ατυχία δεν πέρασαν Ελλάδα και κατέληξαν εκεί, και προσπάθησαν παρά πολύ και έμαθαν και σχετικά γρήγορα τη γλώσσα, αλλα προσωπικά θεωρώ ότι είναι μειοψηφία.
 

vagosx

Well-Known Member
Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα. Άρα τί ακριβώς προτείνεις για να αλλάξει αυτό?
Απλά πράγματα.
1. Ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να ενταθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των δημοσίων και των ιδιωτικών πανεπιστημίων.
2. Για τα δημόσια πανεπιστήμια να υπάρχει αυστηρότατη αξιολόγηση και ο μισθός να είναι ανάλογος αφενός απο τη θέση του πανεπιστημίου στα rankings και αφετέρου από την ατομική αξιολόγηση του κάθε καθηγητή από μια σειρά παραμέτρων (βαθμολόγηση από τους φοιτητές τους συναδέλφους του και τον Δντη του εργαστηρίου του, από τις δημοσιεύσεις του, τις ετεροαναφορες, απο τις χρηματοδοτησεις που έφερε, κλπ.)
3. Κατάργηση της μονιμότητας των καθηγητών, οποίος για 3 πχ χρόνια ειναι κάτω από μια βαθμολογία που θα οριστεί να απολύετε. Εάν δε του αρέσει η αξιολόγηση να πάει για δουλειά στον ιδιωτικό τομέα που θα κρίνετε 24 ώρες το 24ωρο.

Και αφήστε τον ανταγωνισμό να δουλέψει, το έχει κάνει άλλωστε πολύ καλά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου σχολεία πανάκριβα όπως το κολλέγιο Αθηνών, το Αμερικανικό Κολλέγιο και τα αλλά μεγάλα σχολεία έχουν κάτι δίδακτρα φωτιά και η λίστα αναμονής για να μπεις στα σχολεία αυτά φθάνει μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
 

DoctorWho

Well-Known Member
Απλά πράγματα.
1. Ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να ενταθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των δημοσίων και των ιδιωτικών πανεπιστημίων.
2. Για τα δημόσια πανεπιστήμια να υπάρχει αυστηρότατη αξιολόγηση και ο μισθός να είναι ανάλογος αφενός απο τη θέση του πανεπιστημίου στα rankings και αφετέρου από την ατομική αξιολόγηση του κάθε καθηγητή από μια σειρά παραμέτρων (βαθμολόγηση από τους φοιτητές τους συναδέλφους του και τον Δντη του εργαστηρίου του, από τις δημοσιεύσεις του, τις ετεροαναφορες, απο τις χρηματοδοτησεις που έφερε, κλπ.)
3. Κατάργηση της μονιμότητας των καθηγητών, οποίος για 3 πχ χρόνια ειναι κάτω από μια βαθμολογία που θα οριστεί να απολύετε. Εάν δε του αρέσει η αξιολόγηση να πάει για δουλειά στον ιδιωτικό τομέα που θα κρίνετε 24 ώρες το 24ωρο.

Και αφήστε τον ανταγωνισμό να δουλέψει, το έχει κάνει άλλωστε πολύ καλά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου σχολεία πανάκριβα όπως το κολλέγιο Αθηνών, το Αμερικανικό Κολλέγιο και τα αλλά μεγάλα σχολεία έχουν κάτι δίδακτρα φωτιά και η λίστα αναμονής για να μπεις στα σχολεία αυτά φθάνει μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Δεν πιστεύω ότι η ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων στην Ελλάδα του βύσματος και της αναξιοκρατίας είναι κάτι που θα έχει θετικές επιπτώσεις στην ποιότητα σπουδών, κάθε άλλο. Βασικό πρόβλημα με τις ιατρικές σχολές είναι οι καθηγητές που έχουν κάνει το ΕΣΥ μαγαζάκι σου και ουσιαστικά κυνηγούν ακαδημαϊκές θέσεις λόγω του στάτους και των οικονομικών οφελών τους από το στάτους του καθηγητή στο ιδιωτικό ιατρείο που ως πανεπιστημιακοί επιτρέπεται να διατηρούν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ιατρικές σχολές να πλήττονται περισσότερο από κάθε σχολή από φαινόμενα νεποτισμού, με τους πραγματικά άξιους ακαδημαϊκούς να μένουν απ' έξω. Στα μάτια μου απάντηση και πιθανή λύση σε αυτό το φαινόμενο θα ήταν η αφαίρεση του δικαιώματος ιδιωτικού ιατρείου από πανεπιστημιακούς, όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους υπάλληλους του ΕΣΥ άλλωστε. Έτσι θα μειωθεί το οικονομικό όφελος της ακαδημαϊκής καριέρας και θα προσελκύσει άτομα που ενδιαφέρονται για έρευνα και διδαχή και όχι απλώς για τις απολαβές.
 

Pan77

Active Member
Δεν πιστεύω ότι η ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων στην Ελλάδα του βύσματος και της αναξιοκρατίας είναι κάτι που θα έχει θετικές επιπτώσεις στην ποιότητα σπουδών, κάθε άλλο.
Στην Ελλάδα του βύσματος και της αναξιοκρατίας, το να αποκτήσουν τα ιδιωτικά πανεπιστημία πρωταγωνιστικό ρόλο στο εκπαιδευτικό σύστημα θα ήταν το λιγότερο που έπρεπε να γίνει και μάλιστα να έχει γίνει χθες. Οι άλλες χώρες το έχουν εφαρμόσει 2 δεκαετίες πριν και μια χαρά λειτουργεί ο εκπαιδευτικός μηχανισμός εκεί. Μόνο εμείς εδώ θεωρούμε ότι ιδιωτικό σημαίνει χαμηλή εκπαίδευση, πληρωμένο απολυτήριο, φοιτητές παιδιά πλούσιων γονέων κλπ. Στην Ελλάδα, με το που πατάει ο πρωτοετής το ποδί του στην δημόσια σχολή, γνωρίζει πρώτα τον εκπρόσωπο της κάθε πολιτικής παράταξης (όποιον τον προλάβει πρώτος), τον γράφει με το έτσι θέλω διαφορετικά θα παραγγωνιστεί και δεν θα τελειώσει ούτε σε 10 χρόνια. Μετά αφού μπει στην λίστα, θα έχει πρόσβαση στα θέματα, καλή ''συμπεριφορά'' από τον καθηγητή και πάει λέγοντας. Όποιος έχει σπουδάσει σε ελληνικό πανεπιστήμιο ή έχει γνωστούς ξέρει τι γίνεται. Μην το αναλύσουμε περαιτέρω το θέμα γιατί είναι πολύ μεγάλο και θα βγούμε τελείως εκτός θέματος. Ένα καλό βήμα που θα έπρεπε να γίνει για αρχή θα ήταν να μπούνε δίδακτρα και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, όπως γίνεται και στο εξωτερικό, που όμως δεν έχουν το σύστημα των πανελληνίων εκεί (άλλη μπαρούφα αυτή εδώ) και να δούμε μετά αν οι μπαχαλάκιδες θα θέλουν να είναι αιώνιοι φοιτητές για να κάνουν καταλήψεις, πορείες μέσα στην χρονιά όταν θα πρέπει να πληρώνουν 6.000 ευρώ τον χρόνο.
 

vagosx

Well-Known Member
Δεν πιστεύω ότι η ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων στην Ελλάδα του βύσματος και της αναξιοκρατίας είναι κάτι που θα έχει θετικές επιπτώσεις στην ποιότητα σπουδών, κάθε άλλο. Βασικό πρόβλημα με τις ιατρικές σχολές είναι οι καθηγητές που έχουν κάνει το ΕΣΥ μαγαζάκι σου και ουσιαστικά κυνηγούν ακαδημαϊκές θέσεις λόγω του στάτους και των οικονομικών οφελών τους από το στάτους του καθηγητή στο ιδιωτικό ιατρείο που ως πανεπιστημιακοί επιτρέπεται να διατηρούν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ιατρικές σχολές να πλήττονται περισσότερο από κάθε σχολή από φαινόμενα νεποτισμού, με τους πραγματικά άξιους ακαδημαϊκούς να μένουν απ' έξω. Στα μάτια μου απάντηση και πιθανή λύση σε αυτό το φαινόμενο θα ήταν η αφαίρεση του δικαιώματος ιδιωτικού ιατρείου από πανεπιστημιακούς, όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους υπάλληλους του ΕΣΥ άλλωστε. Έτσι θα μειωθεί το οικονομικό όφελος της ακαδημαϊκής καριέρας και θα προσελκύσει άτομα που ενδιαφέρονται για έρευνα και διδαχή και όχι απλώς για τις απολαβές.
Αγαπητέ Doctor Who, ακριβώς επειδή το βύσμα και η αναξιοκρατία στην Ελλάδα είναι σημάδι κατά βάση αποκλειστικά του δημοσίου τομέα, ακριβώς για αυτό θα πρέπει να ανοίξει ο δρόμος στα ιδιωτικά πανεπιστήμια για να μπορούν χωρίς βύσμα οι δυνατοί επιστήμονες να απορροφώνται άμεσα, χωρίς γλύψιματα και παρακαλια.
Επίσης κατά τη γνώμη μου προφανώς και οι καθηγητές των δημοσίων πανεπιστημίων και θα πρέπει να συνεργάζονται επ αμοιβή με τον ιδιωτικό τομέα, γιατί το πανεπιστήμιο εννοείται και θα πρέπει να είναι ανοιχτό στην κοινωνία, στην εφαρμοσμένη έρευνα και στην συνεργασία με εταιρείες του ιδιωτικού τομέα.
Βεβαίως όλα αυτά όχι σε βάρος της διδασκαλίας και των λοιπών πανεπιστημιακών υποχρεώσεων τους, γι αυτό είπα σε κάθε περίπτωση και αυστηρότατη πολύπαραμετρικη αξιολόγηση τους
 
Μπλουζα