1. Η εξαγωγή σε σχέση με την τοποθέτηση έχει μια μεγάλη διαφορά. Στην εξαγωγή βλέπεις τι έχεις πετύχει (αν έχεις transection, κλπ) και μπορείς μετά τα πρώτα graft να διορθώσεις. Στην τοποθέτηση δεν έχεις καμμία τέτοια δυνατότητα , το αποτέλεσμα το βλέπεις μετά το πέρας της φύτρωσης και δεν διορθώνεται.
Η τακτική σου να διαλέξεις γιατρό ο οποίος κάνει τα πάντα είναι σωστή αλλά δεν σημαίνει ότι είναι μονόδρομος ή ότι είναι και η καλύτερη επιλογή. Πιθανότατα κάποιες από τις νοσηλεύτριες του Erdo, του Lorenzo ή και άλλων να έχουν καλύτερα skills εξαγωγής από τον γιατρό στον οποίο έκανες την επεμβασή σου. Ο γιατρός έχει την ευθύνη να ξεχωρίζει τα ταλέντα, να τα εκπαιδεύει, και να κρατάει τα τοπ (τα οποία είναι καλύτερα από αυτόν) ανεβάζοντας το επίπεδο. Έτσι υπάρχει εξέλιξη αφού αυτό που τον ενδιαφέρει ή πρέπει να τον ενδιαφέρει είναι το αποτέλεσμα και όχι ο εαυτός του. Σε κατ' ιδίαν συζητήσεις με Lorenzo, Erdogan, Feriduni, κλπ όλοι έχουν παραδεχθεί ότι οι περισσότερες νοσηλευτριές τους ξεπερνούν σε skills εξαγωγής λόγω ηλικίας και το βασικότερο λόγω selection, εχουν δοκιμάσει αρκετές δεκάδες πριν καταλήψουν στις 3-4 που έχουν. Ο δε Lorenzo στην τελευταία μμ που έκανε στον εαυτό του τον περασμένο Νοέμβριο δεν έβαλε την Villa να κάνει την εξαγωγή αλλά μια από τις νοσηλεύτριες που έχει.
Ο γιατρός που κάνει τα πάντα έχει φυσικούς περιορισμούς στους εξαντλητικούς ρυθμούς των μμ, κάποτε θα γεράσει, θα χάσει την οξύτητα της ορασής του, θα ξεμείνει από επιλογές. Aν είναι τίμιος θα αποσυρθεί χάνοντας φυσικά αντίστοιχα έσοδα, οπότε όπως καταλαβανεις υπάρχει conflict of interest. Φυσικά θα μου πεις, θα διαλέξω γιατρό όταν είναι στα ντουζένια του κλπ, κλπ όπως και το έκανες. Εγώ θα σου απαντήσω ξανά ότι καλά έκανες αλλά δεν είναι η μόνη επιλογή και σίγουρα δεν υπάρχουν πολλές τέτοιες για να διαλέξεις.
2. Δεν είναι ιατρικοί οι λόγοι. Όταν είσαι γιατρός και θες να κάνεις κάτι (και να μην δουλεύουν μόνο οι νοσηλεύτριες) είτε λόγω νομοθεσίας είτε λόγω μαρκετινγκ το pen είναι εφιάλτης. Τα incisions είναι απείρως πιο εύκολη διαδικασία και λιγότερο χρονοβόρα σε σχέση με το pen και τα skills που χρειάζεσαι. Μπορείς άνετα να κάνεις 2-3 περιστατικά την ημέρα χωρίς κούραση και χωρίς άλλο γιατρό (και πιθανό μελλοντικό ανταγωνιστή). Με pen κάτι τέτοιο είναι αδύνατον εκτός και αν είσαι Lorenzο με την μοναδική ταχύτητα που έχει και προλαβαίνει 2-3 ασθενείς την ημέρα. Το γεγονός ότι ο Erdo το γύρισε στο keep λέει πολλά. Το καλό handling των graft στην εισαγωγή αυξάνει το survival rate των τριχών και όχι μόνο των graft. Σίγουρα τα εργαλεία είναι μεγάλη μπίζνα αλλά αυτό ισχύει περισσότερο για τα ίδια τα εργαλεία και όχι για το concept.
3. Σε αυτό θα συμφωνήσω.
4. Εδώ πρέπει να διαχωρίσουμε τι εννοούμε μάρκετινγκ. Εγώ μιλώ για καθαρά προωθητικές ενέργειες όπως διαφήμιση σε φόρουμ, καμπάνιες, κλπ. Τα συνέδρια και οι βραβεύσεις βγάζουν τα εξοδά τους από τις συνδρομές και δεν επιβαρύνουν τις τιμές των κλινικών (το ξέρω από πρώτο χέρι λόγω workshop, μπορεί να βγάζουν και χρήματα). Τώρα ως προς τα 2 παραδείγματα που ανάφερες: Η συνεργασία του Lorenzo με την Farjo clinic έγινε για άλλους λόγους που δεν θα ήθελα να ανακοινώσω δημόσια (ευχαρίστως αν θες σε pm) και καμμία σχέση δεν έχουν με μαρκετινγκ. Γενικά το μάρκετινγκ του Lorenzo είναι ερασιτεχνικό και ξέρω πολύ καλά από μάρκετινγκ, οι δε εγκαταστάσεις του πολύ λιτές. Οι εγκαταστάσεις του Erdo εμπεριέχουν και κομμάτι του μάρκετινγκ αλλά και ουσία. Γενικά ο Erdo σαν χαρακτήρας είναι μεγαλομανής (σαν τον συνονόματό του) και οι εγκαταστάσεις του μάλλον συνάδουν περισσότερο με τον χαρακτήρα του και την επίδειξη παρά με το μάρκετινγκ.